Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Hibrid autó linkgyűjtemény linkjeinek képes leírásai - keresés a linkek között
részletek »

Hibrid autó képes leírás

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Képes leírás
Keresés
Találatok száma - 74 db
A hibrid autók deffiniciója a Wikipedián

A hibrid autók deffiniciója a Wikipedián

Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik. A gyakorlati megvalósítás során legtöbbször a belsőégésű motor és a villanymotor kombinációja jelenik meg. A haladáshoz szükséges energia akkumulátor helyett (vagy mellett) még lendkerékben vagy szuperkondenzátorban is tárolható. A jelen szócikk elsősorban az elektromos hibridautókról (HEV) szól, mivel jelenleg ezek jelentősége a legnagyobb. Ezek kétféle meghajtást ötvöznek: van bennük belső égésű motor és villanymotor. A hibridautó (vegyes hajtású autó) jellemzően kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a csak belső égésű motorral rendelkező; ezért környezetbarátnak tekintik. A hibridautók osztályozhatók a hajtáslánc vagy a felhasznált energiaforrás viszonylagos jelentősége szerint.

A Mazda felveszi a versenyt

A Mazda felveszi a versenyt

De minden bizonnyal ez nem egy tartós állapot. A Mazda ugyanis bemutatta a Kiyora-t, melyet egy új, 1,3 literes direkt befecskendezésű motor hajt. A tesztek szerint 120 km-en fogyasztása mindössze 4 liter, ami igencsak jónak számít. A Mazda új autójában, SKY hatfokozatú automata sebességváltó, a regeneratív fékezés, i-stop (start / stop) alkalmazás is van, tömege pedig jelentések szerint nem haladja meg a hogy meg a 220 poundot, így ez a legkönnyebb Mazda, beleértve a Miata-t is. A Kiyora-val és a SKY-G motorral, a Mazda egy SKY-D tiszta dízelmotoros verzióját is bemutatni szándékozik a 41. Tokiói Motor Show-n, októberben. Ezen felül várhatóan megjelentik a Mazda úgynevezett Premacy Hydrogen RE hibridje is.

A Suzuki hibrid járműveket értékesítene Észak-Amerikába

A Suzuki hibrid járműveket értékesítene Észak-Amerikába

A japán Suzuki autógyárcsoport augusztus elején 2,138 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, ez kevesebb mint a tizede az egy évvel korábbi 26,033 milliárdnak. A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél. A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el. A Magyar Suzuki tavaly 281.686 gépjárművet gyártott, 21,28 százalékkal többet, mint 2007-ben. A Suzuki és General Motors együttműködése a hibrid meghajtású rendszerek fejlesztésében néhány éve indult, a munkálatok annak ellenére sem álltak le, hogy a GM nehéz pénzügyi helyzetbe került, június elején csődvédelmet kért.

A Volkswagen és a BYD

A Volkswagen és a BYD

A BYD Auto a BYD Group leányvállalata a NiCd akkumulátorok és a mobiltelefonokban használt lítium-ion akkumulátorok vezető szolgáltatója, 65 valamint 30%-os piaci részesedésével. Nemrég bemutatták F3DM plug-in hibrid elektromos járművüket, melynek nagyobb változata az F6DM hamarosan forgalomba kerül. A januári Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show-n az e6-ot, egy új akkumulátor-elektromos crossover járművet lepleztek le. A Volkswagen a Lithium Ionen Batterie LIB 2015 konzorcium tagja az Evonik and Li-Tec, a Bosch és a BASF mellett. A konzorcium 360 millió eurót invesztál a lítium-ion elemek kutatásába és fejlesztésébe, amely kiegészül a Német Oktatási és Tudományos Minisztérium 60millió eurós támogatásával. A német gyártó emellett az elmúlt években több, a lítium-ion akkumulátorok és elektromos meghajtó egységekhez kapcsolódó partnerkapcsolatot is kötött. 2008-ban, a Volkswagen és a Sanyo megkezdte a következő generációs, lítium-ion technológiára épülő, nagy teljesítményű elektromos tárolórendszerek fejlesztését. 2009 januárjában a Toshibával írták alá a szándéknyilatkozatot, miszerint együttműködnek az elektromos meghajtó egységek, és egy új, speciális energiasűrűségű akkumulátor kidolgozásában, melyek az elektromos járművek következő generációjához alkalmazkodnak.

Alig fogyaszt az Audi Q7

Alig fogyaszt az Audi Q7

Audi a jövőben kiegészíti a 3,6 literes direkt befecskendezéses, benzines, 280 lóerős, 375 Nm-es motort egy 34 kw-os, 275 Nm-es elektromos motorral. A kiegészítő motor elsősorban a parkolásnál és a városi forgalomban mozgatja majd a 2,5 tonnás terepjárót, részben a benzinmotor teljes lekapcsolása mellett, illetve a gyorsuláskor is besegít majd. A fékezéskor keletkező energiát pedig egy nikkel-metálhibrid akkumulátorban gyűjti össze, ami a pótkerékmélyedés alatt helyezkedik el. Noha a hibrid Q7 40 kilóval nehezebb, mégis jobb teljesítménnyel rendelkezik, mint a hagyományos modell, ami abban mutatkozik meg, hogy az autó a 100 kilométer/órás sebességet 7,6 másodperc alatt éri el. Az Audi szerint ezzel egy időben csökken a fogyasztása 12,7 literről 9,9 literre, ami a szén-dioxid-kibocsátásban 231 gramm helyett 204 grammot jelent kilométerenként.

Hirdetés
Audi hibrid autók

Audi hibrid autók

Már idén bemutatja első sorozatgyártású hibrid modelljét az Audi. Az első típust a Q7-esből alakítják ki, amelyet azonban számos más kisfogyasztású változat is követ. Meg akarja előzni német riválisait az Audi a hibrid modellek versenyében, ezért még idén bemutatja első villanymotorral is felszerelt járművét - árulta el Frank Dreves, az Audi termékekért felelős vezetője. A cég első hibrid autója a 2005-ös tanulmány nyomán a Q7-esből születik. Várhatóan azonban az elektromotorhoz nem az ott alkalmazott V8-ast, hanem egy kisebb 3,6 V6-os motor párosítanak majd. A 2,5 tonnás autó, köszönhetően a 34 KW-os elektromos motor 285 és benzines 375 newtonméteres nyomatékának, 7,6 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, miközben átlagfogyasztása tíz liter alatt maradhat. Az Audi a zöld autót a Porsche segítségével építi. A sportkocsigyár azonban várhatóan csak 2010 környékén építi a technológiát a Cayenne-be, viszont várhatóan a Touareg is profitál a technikából. A Q7 hibrid elsősorban Európának készül, az Egyesült Államokba a dollár jelenlegi mélyrepülése és a hibrid autók iránti alacsony érdeklődés miatt nem szállítanak egyelőre. Az USA-ba a később érkező Q5 hibridből juttatnak majd.

Az első Opel hibridek az USA-ból jönnek

Az első Opel hibridek az USA-ból jönnek

A General Motors gigantikus összegeket költ saját új generációs elektromos és hibrid hajtásrendszereinek kidolgozására, amelyek személyautókba legkorábban az évtized végén kerülhetnek. Az E-Flex néven ismert rendszer először a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak- Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust. A cégvezetés sejteni engedte, hogy az Opel Flextreme egyterű-tanulmány egy változata valamikor 2012 körül gyártásba kerülhet, és várható legalább még egy típus hasonló hajtásrendszerrel. Ugyanakkor ezek a típusok jóval - Carl Peter Forster, a GM Europe vezetője szerint minimum 10 ezer euróval - drágábbak lesznek, mint a nekik megfelelő hagyományos, belsőégésű motorral hajtott autók, ezért nem valószínű, hogy megérné Európában külön üzemet nyitni a számukra. Így ameddig nem sikerül legalább százezres nagyságrendben értékesíteni, az Opelek várhatóan a Chevrolet Volttal egy üzemben készülnek majd.

Bajban a tokiói autókiállítás

Bajban a tokiói autókiállítás

Nem boldog, de mitől is lenne az, a Japán Autógyártók Szövetségének (JAMA) elnöke, hiszen hiába próbálkozott az utolsó pillanatig, nagyon sok márka távol maradt a 41. tokiói nemzetközi autókiállításról. Ahogy a piac, úgy a show-biznisz sem száguld. Satoshi Aoki hivatali optimizmusával együtt is tudja, hogy idén biztosan nem dől meg rekord, és jó, ha egymillióan elmennek a szebb napokat megélt Makuhari vásárközpontba, ahol a 41. Tokyo Motor Show-t rendezik. A csúcsot 1991-ben állították fel, akkor 2,018 millióan látogatták meg a nemzetközi autó- és motorkiállítást, a két évvel ezelőtti nézőszám is meghaladta a másfél milliót. Az öregedő lakosság, és az egyre zsúfoltabb városok mellett a világválság is egyre jobban sújtja a japán autóipart, melynek több vezetője szerint törölni kellett volna az idei show-t, de a JAMA kitartott, és ha kevesebb résztvevővel, de megrendezte a Tokyo Motor Show-t. Igaz, a korábbi 35 helyett, idén csak 11 autómárka állított ki. A harminckilenc világpremier azért nem kevés, bizonygatta Toyokazu Ishida, a kiállítás kommunikációs igazgatója.

Bemutatta konnektoros hibrid tanulmányát a Volkswagen

Bemutatta konnektoros hibrid tanulmányát a Volkswagen

Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain. Nos, annak bizonyítékául, hogy a kijelentést valóban komolyan gondolták, előálltak a koncepció második generációs változatával, a Golf VI Twin Drive-val. A koncepció hasonló, mint a Chevrolet Volté: a kocsit ellátták dízel és elektromos motorokkal egyaránt, ahol a belső égésű motor elsődleges feladata a generátor hajtása, ami az akkumulátorokat tölti, ha szükség van rá. A Golfot egyébként egy, a gyártó szerint rendkívül fejlett, intelligens hajtást felügyelő rendszerrel szerelték fel, ami automatikusan változtatja, hogy vagy csak az elektromos hajtás működjön (városban) vagy kizárólag a dízelmotor (hosszabb távon) esetleg a kettő egyszerre. Bár független mérések nem támasztották alá, és a Volkswagen azt sem osztotta meg, hogy egészen pontosan milyen logika szerint számolta ki, de az autó fogyasztásának mindössze 2,5 litert ad meg 100 km-en; ez a 176 lóerős összteljesítményt figyelembe véve remek eredmény. A Golf Twin Drive egyébként 50 km-t képes megtenni kizárólag elektromos hajtással.

Hirdetés
BMW ActiveHybid X6

BMW ActiveHybid X6

A BMW jelenlegi kínálatában az X6-os az egyik legizgalmasabb modell. Négyszemélyes szabadidő-kupé, magunk között szólva amolyan semmire sem igazán jó járgány, és mégis... Nagy, tohonya teste ellenére van benne valami elemi agresszivitás, egészséges vadság - mindenki nevezze annak, aminek akarja -, amely tökéletesen kifejezi a márka imázsát és megfelel a vásárlói elképzeléseknek. Hatékony dinamika ez a javából! Ugyanakkor a BMW X6-os már csak méreteinél fogva is tökéletesen alkalmas a hibrid hajtáslánc befogadására, így a bajor mérnökök nem sokat tétováztak. A duplaturbós V8-as motor kisegítésére" beépítettek két - nikkel-metál hibrid akkumulátor táplálta - villanymotort. Az egyik 86, a másik 91 lóerős. Amúgy a 4,4 literes V8-asnak sincs mit szégyellnie önmagában, hiszen a két hengersor közt megbújó turbóknak köszönhetően 407 lóerős. Az ActiveHybrid rendszer összesen 485 lóerőt és 785 Nm-t biztosít a vezető számára. S ugyan nem a leggyorsabb X6-os a kínálatban, de a 5,6 másodperces gyorsulás és a 236 km/h-s végsebesség (sportcsomaggal 250 km/h vagy 155 mph) így is a világ legerősebb hibridjévé avatja az autót.

BMW ActiveHybrid X6

BMW ActiveHybrid X6

A világ első teljes hibrid (Full-Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt Sports Activity Coupé modellje mindeddig elérhetetlen módon, maradéktalanul kiaknázza mindazon lehetőségeket, amelyeket a belsőégésű és az elektromos motorok optimális kombinációja rejt. A BMW ActiveHybrid technika jelentős fejlődést képvisel a menetdinamika terén, miközben a vele összevethető, kizárólag belsőégésű motorral hajtott modellekhez képest mintegy 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál. Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és széndioxid-kibocsátás ez esetben még élvezetesebb vezetéssel párosul, mégpedig oly módon, hogy a BMW ActiveHybrid X6 a hibridmodellek körében is egyértelműen a BMW jellemző erényeit képviseli. A BMW ActiveHybrid X6 hajtásrendszerét egy 300 kW/407 LE teljesítményű, a BMW TwinPower Turbo technikájával működő, V8-as benzinmotor, valamint két, 67 kW/91 LE illetve 63 kW/86 LE névleges teljesítményű elektromos szinkronmotor alkotja. A rendszer maximális rendelkezésre álló teljesítménye összesen 357 kilowattra (485 LE), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 780 newtonméterre adódik.

C-Cactus

C-Cactus

A hibrid ugyanis luxusautókban zseniális, a Lexus RX400h sztrádatempós gyorsulására és finom futására holtomig emlékezni fogok, de a Priusból méltán nem lett népautó. Leginkább talán a támogatásokkal is hétmilliós ár miatt. A Citroën azt mondja, a C-Cactus (ejtése Clouseau felügyelő stílusában természetesen szé káktüsz) gyártását úgy tervezték, hogy egy alap C4 áráért kínálhassák. Mindez persze egy tanulmányautó esetében nem jelenti, hogy fogják is, de mivel az újságírókat általában afféle nép hangjaként kezelik, szerintem gyárcsák. A Citroën az utóbbi években zsákutcának tűnő irányba haladt. A vevőket mindenféle trükkös elektronikai jótéteményekkel igyekeztek elkápráztatni, meg ugye a villanyos extrákon keresni is elég jól lehet. Csak ha a gyors bemutatás érdekében nem tesztelik eleget, meg költséghatékonysági alapon választanak beszállítót, a tulajdonos könnyen érzi majd istencsapásának az autót. A szervizben meg egyre kevésbé tudnak okosan nézni a szerelők, ha meg kéne találniuk a hibát a multiplex elektronika sötét dzsungelében. Ebbe a csapdába olyan konzervatív gyártók is besétáltak már, mint a Toyota.

C4 hibrid HDi a Genfi Autószalonon

C4 hibrid HDi a Genfi Autószalonon

A hibrid hajtásláncot HDi motorral ötvöző modell a HDi dízelmotor - legkedvezőbb működési tartományában jellemző - rendkívüli hatásfokát (a benzinmotorénál 20%-kal alacsonyabb fogyasztás) és az elsősorban városi közlekedéshez kifejlesztett elektromos motor előnyös tulajdonságait egyesíti. A C4 hibrid HDi kiváló eredményeket mutat a fogyasztás (3,4 l/100 km) és a CO2-kibocsátás (90 g/km) terén, miközben továbbra is a HDi motorokra jellemző vezetési kényelmet biztosít, melyhez további, a hibrid meghajtásból adódó speciális előnyök társulnak (például teljesen elektromos üzemmód alacsony sebesség mellett). A kísérleti autón a Citroën kínálatából már jól ismert csúcstechnológiai megoldásokkal találkozhatunk: HDi motor, (FAP) részecskeszűrő, Stop &Start funkció, valamint az elektronikusan vezérelt kézi sebességváltó (MCP-váltó). Ezek az egymást kiegészítő különféle berendezések mind a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást hivatottak csökkenteni. Ehhez járul még a C4 karakteres stílusa, a maga jellegzetes felépítésével, melynek meghatározó eleme a kiváló aerodinamikai tulajdonságokat és optimális fogyasztást biztosító szerény magasság. A C4 számos aduval rendelkezik a stílus, a technológia vagy a menettulajdonságok terén. Nyugat-Európában 2005-ben több mint 200 000 darab került értékesítésre belőle, egy olyan piaci szegmensen belül, amely az összes gépjárműeladások egyha

Citroen dízel hibrid autók

Citroen dízel hibrid autók

A C4 hibrid HDi modellen a hibrid meghajtáshoz HDi dízelmotor kapcsolódik, ami igazi áttörést jelent a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentése terén. A HDi dízelmotoros megoldással ellentétben a benzines hibrid kialakítás nem teszi lehetővé a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás hasonlóan látványos csökkentését. A C4 gépkocsit vegyes, városi, országúti és autópályán történő használatra tervezték. A hibrid meghajtás és a HDi dízelmotor társításával sikerült egyesíteni a HDi motor - legkedvezőbb működési tartományában jellemző - rendkívüli hatásfokát (a benzinmotorénál 20%-kal alacsonyabb fogyasztás) és az elsősorban városi közlekedéshez kifejlesztett elektromos motor előnyös tulajdonságait. A városi és országúti használat során a hibrid megoldás igazi előrelépést jelent a fogyasztás (3,4 l/100 km vegyes használatban) és a CO2-kibocsátás (90 g/km) csökkentése terén. Egy azonos kategóriájú benzines hibrid meghajtású gépkocsihoz képest 25%-kal, vagyis 100 km-enként 1 literrel kevesebb a fogyasztás vegyes használatban, ami egyben azt is jelenti, hogy egy tankolással sokkal nagyobb távot tehetünk meg.

Dedikált Lexus-hibrid: HS 250h

Dedikált Lexus-hibrid: HS 250h

A Lexus Detroitban mutatta be első dedikált hibridjét, a négyhengeres benzinmotorral hajtott HS 250h-t, amely formailag számos toyotás elemet vonultat fel. Ha a képek láttán bárkiben felmerülne a gondolat, hogy tiszta Toyota a Lexus legújabb hibridje, duplán igaza volna. A modell a gyár első dedikált, vagyis nem egy meglévő modellből hibridesített, hanem kifejezetten tiszta üzeműre tervezett autója, és emellett pedig formailag számos olyan részletet vonultat fel, amely a 2009-es Toyota Avensisről már ismerősnek tűnhet. Ilyenek például az első ablakok kis, háromszögű részei, a közös tengelytáv, a sziluett vagy az egyforma kormánykerék. Az IS sorozatnál kicsivel hosszabb, 4,7 méteres HS a Toyota Hybrid Synergy Drive meghajtását kapja, amelyet a Lexus négyhengeres Atkinson-rendszerű benzinmotorjához illesztettek. Az összteljesítmény 187 lőerő, amely egy folyamatosan változó áttételű CVT-váltón keresztül az első kerekeken szabadul az aszfaltra. A Lexus szerint a HS 250h körülbelül harminc százalékkal kedvezőbb fogyasztást produkál majd, mint a gyár eddigi legtakarékosabb modellje.

Elektromos-dízel Volvo hibridek 2012-től

Elektromos-dízel Volvo hibridek 2012-től

A nagy gyártók közül végül utolsóként de a Volvo is bejelentette, hogy piacra dob egy elektromos-hibrid modellt 2012-től. Azt, hogy pontosan melyik modell vagy modellek válnak hibrid üzeművé még nem közölték, de mindenesetre elkészítettek egy verziót a V70-ből. A beszámoló szerint a leendő hibrid változatok 50 kilométert lesznek képesek megtenni tisztán elektromos hajtással, mielőtt átváltanának dízel üzemre. Ami fogyasztást illeti 148 mpg-t jelölnek meg, ami átváltva egészen elképesztő 1,6 literes fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. A károsanyag-kibocsátás 50g/km a várható teljes hatótávolság pedig 1200 km.

Érkezik a hibrid Ferrari!

Érkezik a hibrid Ferrari!

Jó ideje ismert, hogy a fogyasztási limitek bevezetésének és a CO2 kibocsátási szintek korlátozásának hatására a Ferrari is megkezdte a hibrid rendszerek fejlesztését. Az idei Frankfurti Autó Kiállításon Amadeo Felisa, az olasz autógyár igazgatótanácsának tagja kijelentette, hogy az első ilyen Ferrari modellben nagy valószínűséggel egy 12 hengeres benzineshez csatlakozik majd az elektromotor. A károsanyag-kibocsátás korlátozása során az első ágazat, amely a szabályozók célkeresztjébe kerül, nem más, mint az autóipar. A szűk piaccal és kizárólag nagyteljesítményű sportautókkal rendelkező Ferrari számára katasztrofális hatással lehet a szigor, mivel más gyártóknak a kisautók révén lehetőségük nyílik a flotta fogyasztási átlagának csökkentésére.

Tuti menü