Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Volkswagen képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

Volkswagen - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Volkswagen
Keresés
Találatok száma - 4 db
A Volkswagen és a BYD

A Volkswagen és a BYD

A BYD Auto a BYD Group leányvállalata a NiCd akkumulátorok és a mobiltelefonokban használt lítium-ion akkumulátorok vezető szolgáltatója, 65 valamint 30%-os piaci részesedésével. Nemrég bemutatták F3DM plug-in hibrid elektromos járművüket, melynek nagyobb változata az F6DM hamarosan forgalomba kerül. A januári Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show-n az e6-ot, egy új akkumulátor-elektromos crossover járművet lepleztek le. A Volkswagen a Lithium Ionen Batterie LIB 2015 konzorcium tagja az Evonik and Li-Tec, a Bosch és a BASF mellett. A konzorcium 360 millió eurót invesztál a lítium-ion elemek kutatásába és fejlesztésébe, amely kiegészül a Német Oktatási és Tudományos Minisztérium 60millió eurós támogatásával. A német gyártó emellett az elmúlt években több, a lítium-ion akkumulátorok és elektromos meghajtó egységekhez kapcsolódó partnerkapcsolatot is kötött. 2008-ban, a Volkswagen és a Sanyo megkezdte a következő generációs, lítium-ion technológiára épülő, nagy teljesítményű elektromos tárolórendszerek fejlesztését. 2009 januárjában a Toshibával írták alá a szándéknyilatkozatot, miszerint együttműködnek az elektromos meghajtó egységek, és egy új, speciális energiasűrűségű akkumulátor kidolgozásában, melyek az elektromos járművek következő generációjához alkalmazkodnak.

Bemutatta konnektoros hibrid tanulmányát a Volkswagen

Bemutatta konnektoros hibrid tanulmányát a Volkswagen

Néhány hónappal korábban a Volkswagen már jelezte szándékát, miszerint be kíván szállni az ultratakarékos konnektoros hibridek versenyébe és be is mutatott egy koncepciót az V-ös Golf alapjain. Nos, annak bizonyítékául, hogy a kijelentést valóban komolyan gondolták, előálltak a koncepció második generációs változatával, a Golf VI Twin Drive-val. A koncepció hasonló, mint a Chevrolet Volté: a kocsit ellátták dízel és elektromos motorokkal egyaránt, ahol a belső égésű motor elsődleges feladata a generátor hajtása, ami az akkumulátorokat tölti, ha szükség van rá. A Golfot egyébként egy, a gyártó szerint rendkívül fejlett, intelligens hajtást felügyelő rendszerrel szerelték fel, ami automatikusan változtatja, hogy vagy csak az elektromos hajtás működjön (városban) vagy kizárólag a dízelmotor (hosszabb távon) esetleg a kettő egyszerre. Bár független mérések nem támasztották alá, és a Volkswagen azt sem osztotta meg, hogy egészen pontosan milyen logika szerint számolta ki, de az autó fogyasztásának mindössze 2,5 litert ad meg 100 km-en; ez a 176 lóerős összteljesítményt figyelembe véve remek eredmény. A Golf Twin Drive egyébként 50 km-t képes megtenni kizárólag elektromos hajtással.

Kész a hibrid Golf

Kész a hibrid Golf

Azt követően, hogy az év elején a Genfi Autószalonon a Volkswagen leleplezte a Golf Hybridet, a német gyártó most bemutatta második hibrid autóját a Golf Twin Drive-ot. A lényeg itt is ugyanaz: egy hagyományos dízelmotorhoz villanymotor társul, amellyel jelentősen csökkenthető a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. Ezúttal azonban erősebb motorok és nagyobb teljesítményű akkumulátorok szerepelnek. A jelenleg még fejlesztés alatt álló Golf Twin Drive-ból 2010-re a VW 20-at ad a német kormánynak, hogy azok a berlini forgalomban tesztelhessék. Az egyelőre prototípusként működő autók bizonyíthatják, hogy károsanyag-kibocsátás nélkül is használhatóak. A rendszerben szereplő 82 lóerős villanymotorral ugyanis, köszönhetően a Li-ion akkumulátorokban eltárolt energiának, akár 50 kilométert is megtehet tiszta üzemmódban a jármű. Ilyenkor sem épp lomha, akár 120 km/órás sebességre is képes. Amennyiben viszont messzebbre utaznának a közszolgák, akkor az Twin Drive másik motorja, a 122 lóerős, 2,0 literes dízel is beszáll. Vegyes üzemben állítólag 2,5 literes fogyasztással működhet az autó.

Környezetbarát roadstert tervez a Volkswagen

Környezetbarát roadstert tervez a Volkswagen

A BlueSport és a VW alacsony károsanyag-kibocsátású BlueMotion közti hasonlóság nem véletlen. A kétüléses autó egy 2,0 literes TDI motorral fut. Hála a VW hatfokozatú DSG váltójának, az automatikus stop-start-és a különleges fékfunkciónak, meglehetősen hatékony autó. Széndioxid-kibocsátása 113 gramm kilométerenként, ami alapján jobban hasonlít a szuperminire, mint egy sportkocsira. A tervezők szem előtt tartották a súlycsökkentést is, így mindössze 1200 kilót nyom az új roadster. Ez még nem minden, összesen 6,6 másodperc kell neki, hogy elérje a 60 km/órát, a végsebessége pedig 140 km/ óra. Egy dolog van, ami várhatóan nem változik, mikor az autó végleges változata kijön a gyárból. A vékony fényszórók és a keskeny hűtőrács hasonlóak, mint amit a Sciroccon láthattunk. . A hátsó LED lámpatestek miatt kissé a Porsche Boxsterre is hasonlít.

Tuti menü