Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Suzuki képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

Suzuki - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Suzuki
Keresés
Találatok száma - 5 db
A Suzuki hibrid járműveket értékesítene Észak-Amerikába

A Suzuki hibrid járműveket értékesítene Észak-Amerikába

A japán Suzuki autógyárcsoport augusztus elején 2,138 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, ez kevesebb mint a tizede az egy évvel korábbi 26,033 milliárdnak. A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél. A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el. A Magyar Suzuki tavaly 281.686 gépjárművet gyártott, 21,28 százalékkal többet, mint 2007-ben. A Suzuki és General Motors együttműködése a hibrid meghajtású rendszerek fejlesztésében néhány éve indult, a munkálatok annak ellenére sem álltak le, hogy a GM nehéz pénzügyi helyzetbe került, június elején csődvédelmet kért.

Hibrid készülhet a Suzuki Swiftből

Hibrid készülhet a Suzuki Swiftből

Megkomolyodni látszik a Suzuki. A japán gyártó ugyanis felbontotta együttműködési szerződését a dél-koreai Daewooval, és helyette a jövőben a Nissannal cserélnek technológiákat, illetve fejlesztenek közösen modelleket. A jelenlegi két Daewootól származó modell, a kizárólag az Egyesült Államokban kapható Suzuki Forenza (Daewoo Evanda), illetve Suzuki Reno (Chevrolet Lacetti) gyártása hamarosan befejeződik, utódaik pedig némileg más szegmensbe érkeznek. A fontosabb modell egy új középkategóriás szedán bevezetése lesz 2010-ben, amelyet a figyelemreméltó Kizashi 3 koncepció ihlet. Az egyelőre név nélküli autót a márka egyenesen a Honda Accord és Toyota Camry ellen küldi harcba, az illetékesek elmondása alapján pedig versenytársainál magasabb lesz a felszereltsége. A másik, Európában kevésbé fontos modell egy pick-up lesz, amely a Nissan Frontier alapjaira épül. Az Equator négy-, és hathengeres motorokkal kerül a szalonokba 2009-ben. A két új Suzuki európai bevezetéséről egyelőre nincsenek információk, azonban a japánok terveibe jól illeszkedne egy családi limuzin itteni bevezetése.

Hidrogén hajtású Suzuki SX4 Tokióban

Hidrogén hajtású Suzuki SX4 Tokióban

A Suzuki is hazájában mutatja be a legtöbb újdonságait. Az SX4 hidrogénnel hajtott változata is itt debütál. A hajtást a GM-től vásárolta a japán gyártó, míg a nagy nyomásnak ellenálló tankot ők maguk fejlesztették. A motor 108 lóerő leadására képes. A tesztelés már javában tart, és hamarosan már vásárolható is lesz a környezetbarát SX4. A négykerekűn kívül egy hidrogénnel hajtott Burgmant is bemutat a gyártó motoros üzletága. Arról nem szólnak a hírek, hogy hazánkban is kapható lesz-e a környezetbarát technika.

Suzuki 2011-től hibrid meghajtású járművek értékesít

Suzuki 2011-től hibrid meghajtású járművek értékesít

A japán társaság és a General Motors Co. (GM) közösen fejlesztik az új generációs hibrid meghajtású rendszert, amelyben kisebb, de nagyobb kapacitású akkumulátort használnak majd. Az új rendszert a Suzuki középkategóriás szedánjába, a Kizashiba építik majd be. A japán cég ezzel kívánja növelni részesedését az észak-amerikai piacon, ahol az első negyedévben több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak.

Suzuki Swift két motorral

Suzuki Swift két motorral

Kedvenc népautónkat választotta a Suzuki legújabb, csúcstechnikás hajtásláncának bemutatására. A Swift Concept konnektorból tölthető, de még benzinmotor is van benne. A Tokyo Motor Show-n a Suzuki is csatlakozik az aktuális trendhez, és bemutatja saját konnektoros hibrid modelljét. A vadonatúj hajtásláncot azonban nem valami különleges tanulmány-karosszériába szerelték, hanem egy szokványos Swiftbe, amely a festésén, és néhány apróbb kozmetikai változtatáson kívül ugyanúgy néz ki, mint a sorozatgyártású autók. A szerkezet működési elve ugyanolyan, mint például a Chevrolet Volt hajtásáé: az autót villanymotor hajtja, amely alapesetben a konnektorból feltöltött Li-ion akkumulátorok energiáját használja fel, majd ha ez elfogy, elindítja a benzinmotort, amely egy generátoron keresztül tölti újra az akkumulátorokat. A konkrét adatokat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, így egyelőre nem tudni pontosan, hogy a Suzuki megoldása mennyire hatékony.

Tuti menü