Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Opel képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

Opel - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Opel
Keresés
Találatok száma - 4 db
Az első Opel hibridek az USA-ból jönnek

Az első Opel hibridek az USA-ból jönnek

A General Motors gigantikus összegeket költ saját új generációs elektromos és hibrid hajtásrendszereinek kidolgozására, amelyek személyautókba legkorábban az évtized végén kerülhetnek. Az E-Flex néven ismert rendszer először a Chevrolet Volt típusban bukkanhat fel 2010-ben, de ez az autó várhatóan csak Észak- Amerikában lesz kapható, és ott is gyártják majd. Ugyanakkor a GM európai részlege is szeretne piacra dobni ilyen típust. A cégvezetés sejteni engedte, hogy az Opel Flextreme egyterű-tanulmány egy változata valamikor 2012 körül gyártásba kerülhet, és várható legalább még egy típus hasonló hajtásrendszerrel. Ugyanakkor ezek a típusok jóval - Carl Peter Forster, a GM Europe vezetője szerint minimum 10 ezer euróval - drágábbak lesznek, mint a nekik megfelelő hagyományos, belsőégésű motorral hajtott autók, ezért nem valószínű, hogy megérné Európában külön üzemet nyitni a számukra. Így ameddig nem sikerül legalább százezres nagyságrendben értékesíteni, az Opelek várhatóan a Chevrolet Volttal egy üzemben készülnek majd.

Opel Ampera

Opel Ampera

Forradalmi, emissziómentes villanyautó?! Vajon mi a csudát jelenthet? Hát azt, hogy a kerekeit, mindig, minden sebességnél villanymotor hajtja. És ha lemerül az akku? Az Amperával nem kell ilyentől tartani, nem fogunk állva maradni vele. A kiterjesztett hatótáv, illetve a Voltec technika megakadályozza ezt. Voltec - a GM kiterjesztett hatótávú villanyautó-technikájának (E-REV) márkaneve, melynek fő összetevői a T-alakú akkumulátortelep, a 111 kW-os elektromos hajtómű, és az áramfejlesztő motor-generátor. És itt kell megjegyeznünk, hogy az akku akkora, hogy az Opel a benzinmotor segítsége nélkül is képes élénken gyorsulni, nagy sebességgel haladni, és emelkedőket megmászni. A szinte teljesen hangtalan hajtómű nyomatéka 370 Nm, ami megfelel 150 lóerőnek. Álló helyzetből 100 km/h-ra kilenc másodperc alatt gyorsul az autó, végsebessége 161 km/h. Az Ampera tehát abban különbözik jelentősen a hagyományos hibridektől, hogy kerekeit minden körülmények között villanymotor hajtja, melyet 60 kilométerig terjedő úton egy 16 kWh kapacitású lítiumion-akku táplál. Amikor ez kezd lemerülni, belép a benzinnel vagy E85 üzemanyaggal működő belsőégésű erőforrás - ez 500 kilométernél nagyobb hatótávot biztosít -, hogy a generátorral áramot fejlesztve ellássa a hajtómotort, illetve feltöltse az akkumulátort. Utána közönséges, 230 voltos háztartási konnektorról is "megtankolható" az autó.

Opel Ampera - Nem hibrid

Opel Ampera - Nem hibrid

Először is le kell szögeznünk, hogy az Opel Ampera nem hibrid! Hanem, forradalmi, emissziómentes villanyautó, amely alkalmas a mindennapi használatra. Forradalmi, emissziómentes villanyautó?! Vajon mi a csudát jelenthet? Hát azt, hogy a kerekeit, mindig, minden sebességnél villanymotor hajtja. És ha lemerül az akku? Az Amperával nem kell ilyentől tartani, nem fogunk állva maradni vele. A kiterjesztett hatótáv, illetve a Voltec technika megakadályozza ezt.

Opel Ampera 2011-től

Opel Ampera 2011-től

Nem lesz olcsó mulatság megvásárolni az Opel Amperat. Az euró-zónában 43 ezerért (kb. 12 millió forint) kínált amerikai-német nóvumra már most is vesznek fel rendelést a kereskedők. A hibrid üzemű gépkocsi elektromotorját egy hagyományos, 1,4 literes benzines aggregát segíti. A 160 km/óra körüli csúcstempóra tervezett Ampera fogyasztását 1,6-4,8 literes értékhatár között adja meg a rüsselsheimi konszern. A 4,4 méteres karosszéria hosszával a kompakt osztályban jövőre debütáló, takarékos, környezetbarát modell vevőkörét csupán viszonylag magas alapára korlátozhatja. 43 ezer euróért ugyanis az NSZK-ban például négy darab Opel Corsa avagy két Zafira is választható. Igaz, nem hibrid erőforrással.

Tuti menü