Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Mazda képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

Mazda - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Mazda
Keresés
Találatok száma - 4 db
A Mazda felveszi a versenyt

A Mazda felveszi a versenyt

De minden bizonnyal ez nem egy tartós állapot. A Mazda ugyanis bemutatta a Kiyora-t, melyet egy új, 1,3 literes direkt befecskendezésű motor hajt. A tesztek szerint 120 km-en fogyasztása mindössze 4 liter, ami igencsak jónak számít. A Mazda új autójában, SKY hatfokozatú automata sebességváltó, a regeneratív fékezés, i-stop (start / stop) alkalmazás is van, tömege pedig jelentések szerint nem haladja meg a hogy meg a 220 poundot, így ez a legkönnyebb Mazda, beleértve a Miata-t is. A Kiyora-val és a SKY-G motorral, a Mazda egy SKY-D tiszta dízelmotoros verzióját is bemutatni szándékozik a 41. Tokiói Motor Show-n, októberben. Ezen felül várhatóan megjelentik a Mazda úgynevezett Premacy Hydrogen RE hibridje is.

Hidrogénes hajtás a Mazdánál

Hidrogénes hajtás a Mazdánál

Jövőre várhatóan már használható lesz a Mazda hidrogénhajtású, ugyanakkor hibrid járműve. A Mazda5 japán változatát már közúton tesztelik. Különleges hibrid modell tesztelését kezdte meg a Mazda, miután a japán Közlekedési Minisztérium engedélyt adott a közúti vizsgálatokra. Az Mazda5 alapjaira épített Hydrogen RE-ben elektromotor kapcsolódik a Mazda hidrogénes forgótárcsás motorjához (231 LE), amelyet az RX-8 sportkocsiból vettek át. A Mazda egyterűje ezzel a világ első olyan hibridjárműve, mely kettős üzemanyagrendszerének köszönhetően hagyományos benzinnel, illetve hidrogénnel is üzemeltethető. A beépített 110 kilowattos villanymotor 40 százalékkal növeli a jármű teljesítményét, miközben lítiumion akkumulátoraival 200 kilométerre növeli a hidrogénes üzem hatótávolságát.

Környezetbarát Mazdát az utakra!

Környezetbarát Mazdát az utakra!

Úgy tűnik a Mazda is belátta, hogy nem elég az autó motorjának a hatásfokát javítani, a karosszériát könnyíteni, start-stop rendszert használni, az egyre szigorúbb kibocsátási normák teljesítéséhez hibrid rendszerre lesz szükség. A Honda és a Toyota több mint egy évtizede fejleszt, a Mazda szerint behozható a hátrány. A Mazda3 japán premierjén már elhangzott, hogy "Foglalkozunk a kérdéssel: a kormányzat támogatási rendszere és a legújabb kibocsátási normák miatt egyszerűen muszáj" és ezt a cég ügyvezető alelnöke, Philip Spender említette meg beszédjében. A Mazda persze ezzel a koncepcióval is a Honda és a Toyota megoldásától eltérően gondolkozik, inkább dolgoznak egy új erőforrás kifejlesztésén, amit aztán a népszerű modellekbe is beépíthetnek, mint egy külön modell fejlesztésével. Ezzel a döntéssel a költségek is csökkennek és a tervezési feladatok is egyszerűbbek lehetnek, hiszen nem egy új autót kell a nulláról letervezni, hanem a meglévő fejlesztéseket használhatják fel kiindulásképpen. Ha az ígéretet beváltja a cég, akkor pár éven belül találkozhatunk akár egy Mazda3 vagy Mazda6 motorháza alatt az új hibrid egységgel. Az évtizedes lemaradást a többi hibrid gyártóhoz képest nehéz lesz ledolgozni, de bízunk benne, hogy a végén egy sikeres projekt eredményét láthatjuk az utjainkon.

MAZDA5 hibrid II.

MAZDA5 hibrid II.

A Mazda védjegyének számító Zoom-zoom filozófia mögött rejtőző teljesítménynek, illetve a magasfokú környezetvédelemnek, a hidrogén bolygódugattyús erőforrás a fényt jelentheti az alagút végén a jövő hajtásláncainak megoldásában. A szén-dioxid kibocsájtás nélkül működő motorral, a Mazda 2006 óta demonstrálja az RX-8 és Mazda5 hibrid típusaival a konstrukció életképességét, vezetési élmény terén is. A most bemutatásra kerülő Mazda5, teljesen új hibrid rendszert használ. Az előző Mazda5 Hydrogen RE és Mazda RX-8 Hydrogen RE típusokban ( itt ) közvetlenül az autó hajtását biztosította a wankel rendszerű motor, az új hibrid rendszerben viszont közvetett szerepet kap. Tovább nőtt az üzemanyag felvételek között megtehető távolság, erőteljesebb lett a vezetési élmény, illetve még kevesebb helyet foglal el a csomagok és az utasok elöl az új hibrid rendszer.

Tuti menü