Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Luxus képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

Luxus - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Luxus
Keresés
Találatok száma - 6 db
Érkezik a hibrid Ferrari!

Érkezik a hibrid Ferrari!

Jó ideje ismert, hogy a fogyasztási limitek bevezetésének és a CO2 kibocsátási szintek korlátozásának hatására a Ferrari is megkezdte a hibrid rendszerek fejlesztését. Az idei Frankfurti Autó Kiállításon Amadeo Felisa, az olasz autógyár igazgatótanácsának tagja kijelentette, hogy az első ilyen Ferrari modellben nagy valószínűséggel egy 12 hengeres benzineshez csatlakozik majd az elektromotor. A károsanyag-kibocsátás korlátozása során az első ágazat, amely a szabályozók célkeresztjébe kerül, nem más, mint az autóipar. A szűk piaccal és kizárólag nagyteljesítményű sportautókkal rendelkező Ferrari számára katasztrofális hatással lehet a szigor, mivel más gyártóknak a kisautók révén lehetőségük nyílik a flotta fogyasztási átlagának csökkentésére.

Jön a Rolls-Royce hibrid szelleme

Jön a Rolls-Royce hibrid szelleme

Még nagyobb forgatónyomaték, még jobb gyorsulás, még halkabb üzem és valamivel alacsonyabb fogyasztás, ezt ígéri a hibrid technológia a Rolls-Royce vásárlók számára. A hírek szerint a több mint 100 éves múlttal rendelkező autómárka első hibrid modelljének elkészítésére készül 2010-ben. A mérnökök az autógyár kisebbik modelljébe, a Ghostba álmodták meg a 27 lóerős elektromos motorokat. A modell a tervek szerint nem lesz képes kizárólag elektromotorral gurulni, mint például a Lexus autói, de a fékezési energia visszanyerő rendszer működni fog, a lítium-ion akkumulátorok a csomagtartó mellett kapnak majd helyet.

Meglepetés! A Ferrari is bezöldül?

Meglepetés! A Ferrari is bezöldül?

A Ferrari benyújtotta tervét az Európai Szabadalmi Hivatalnak (EPO) egy négykerék-meghajtású hibrid motoros személygépkocsira. Ezen a tényen és néhány vázlatos tervrajzon kívül csupán azt lehet tudni, hogy az két első kerék lesz elektromos meghajtású, szemben például a Toyota tervével, amely szerint a Highlander Hybrid két hátsó kerekét hajtja villanymotor, a két elsőt pedig benzinmotor. A Ferrari egyébként már javában hibrid motort alkalmaz legújabb F1-es versenyautóiban, azokban is, amelyek éppen a múlt hét végén harmadik és negyedik helyet szereztek a Monaco Grand Prix-n.

Porsche 918 RSR Coupé Concept

Porsche 918 RSR Coupé Concept

A 918 Spyder versenyváltozata, a 918 RSR Coupe hétfőn mutatkozott be a Detroiti Autószalonon. 563 lóerős V8-as szívómotorját két, egyenként 102 lóerős elektromotor segíti, így az összteljesítménye eléri a 767 lóerőt. Májusban már láthatjuk versenyezni. Hibrid autó még sohasem nyert 24 órás versenyt, de tavaly már majdnem összejött a Porschénak a hatalmas bravúr: a májusi nürburgringi 24 órás versenyen tíz órával a leintés előtt átvette a vezetést a 911 GT3 R Hybrid versenyautó, de a vége előtt két órával fel kellett adniuk a küzdelmet az első helyről a villanymotor meghibásodása miatt. Idén újra próbálkozni fognak több hosszú távú versenyen, így a Nürburgringen és Le Mans-ban is, azonban már egy vadonatúj versenygéppel, a 918 RSR-rel.

Porsche Cayenne Hybrid S

Porsche Cayenne Hybrid S

A Porsche tovább folytatja a Cayenne palettájának bővítését, az alap hibrid után most a sportosabb változatról közölt információkat. A gyártó ígérete szerint a Hybrid S egy V8-as dinamizmusát nyújtja, miközben fogyasztása emberi léptékű marad. Mivel a villanymotoros rendszert a Porsche az Audival közösen fejleszti, így egyáltalán nem meglepetés, hogy a Hybrid S motorházteteje alatt is a négykarikás márka egyik motorját találjuk. Az új fejlesztésű, háromliteres V6-os benzines teljesítménye 333 lóerő, nyomatéka pedig 440 Nm. A közvetlen befecskendezéses egység ráadásul maximális nyomatékát 2900 és 5300 között folyamatosan a sofőr rendelkezésére bocsátja. A benzineshez egy igen erőteljes, 52 lóerős és 300 Nm-es nyomatékkal rendelkező háromfázisú villanymotor kapcsolódik, amelyet 38 kilowattórás akkumulátorok látnak el energiával. Amennyiben a nikkel-metál hibrid telepek lemerülnek, azok töltéséről a belső égésű egység gondoskodik. A Porsche állítása szerint a V6-os hibrid Cayenne egy V8-as dinamizmusával és egy négyhengeres takarékosságával rendelkezik, amit egyelőre csupán azzal támasztottak alá, hogy a százas gyorsulás 6,8 másodpercig tart, a szén-dioxid kibocsátás pedig 20%-kal kevesebb, mint az alap V6-os benzinesé.

Hirdetés
Villanyautót fejleszthet a Rolls-Royce autóipari cég

Villanyautót fejleszthet a Rolls-Royce autóipari cég

Erre azért nem annyira lehetett számítani, a Rolls-Royce azt tervezi, hogy villanyautót épít, legalábbis a gyár szóvivője ezt sejtette. Mint mondta, éppen vizsgálják a kérdést. A kiszivárgott információk szerint a vállalat csúcsváltozatából, a Phantomból épülne az elemes variáns. A gyár eddigi vizsgálatai szerint nem a lítiumion akkumulátorok pluszsúlya jelenthet problémát, hiszen a V12-es motorral szerelt autójuk most is közel három tonnát nyom, és az átalakítással valószínűleg tartható maradna ez súly. Kikerülne a motor, a hagyományos váltó, az üzemanyagtank és ezek helyére kerülhetnének az elektromos rendszerek.Nagyobb gond a hatótávolság kérdése. Jelenleg az akkumulátorok kapacitása miatt az elektromos járművek jóval kisebb hatótávolságra képesek, mint hagyományos társaik. Mindezt a jelenlegi elképzelések szerint egy kis dízelmotor beépítésével orvosolná a Rolls. A technika hasonló lehetne, mint az anyacég, a BMW legújabb tanulmányautójában a Vision EfficientDynamicsban. Ott a két villanymotor mellé 1,5 literes, háromhengeres dízel társul, amely a hosszabb utakon mozgatja a járművet. Nem véletlen a Rolls érdeklődése az elektromos hajtás iránt, hiszen a közel zajmentes működés, illetve a villanymotorok alapjárattól rendelkezésre álló hatalmas nyomatéka jól illene a luxusautóhoz.

Tuti menü