Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
BMW képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

BMW - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » BMW
Keresés
Találatok száma - 4 db
BMW ActiveHybid X6

BMW ActiveHybid X6

A BMW jelenlegi kínálatában az X6-os az egyik legizgalmasabb modell. Négyszemélyes szabadidő-kupé, magunk között szólva amolyan semmire sem igazán jó járgány, és mégis... Nagy, tohonya teste ellenére van benne valami elemi agresszivitás, egészséges vadság - mindenki nevezze annak, aminek akarja -, amely tökéletesen kifejezi a márka imázsát és megfelel a vásárlói elképzeléseknek. Hatékony dinamika ez a javából! Ugyanakkor a BMW X6-os már csak méreteinél fogva is tökéletesen alkalmas a hibrid hajtáslánc befogadására, így a bajor mérnökök nem sokat tétováztak. A duplaturbós V8-as motor kisegítésére" beépítettek két - nikkel-metál hibrid akkumulátor táplálta - villanymotort. Az egyik 86, a másik 91 lóerős. Amúgy a 4,4 literes V8-asnak sincs mit szégyellnie önmagában, hiszen a két hengersor közt megbújó turbóknak köszönhetően 407 lóerős. Az ActiveHybrid rendszer összesen 485 lóerőt és 785 Nm-t biztosít a vezető számára. S ugyan nem a leggyorsabb X6-os a kínálatban, de a 5,6 másodperces gyorsulás és a 236 km/h-s végsebesség (sportcsomaggal 250 km/h vagy 155 mph) így is a világ legerősebb hibridjévé avatja az autót.

BMW ActiveHybrid X6

BMW ActiveHybrid X6

A világ első teljes hibrid (Full-Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt Sports Activity Coupé modellje mindeddig elérhetetlen módon, maradéktalanul kiaknázza mindazon lehetőségeket, amelyeket a belsőégésű és az elektromos motorok optimális kombinációja rejt. A BMW ActiveHybrid technika jelentős fejlődést képvisel a menetdinamika terén, miközben a vele összevethető, kizárólag belsőégésű motorral hajtott modellekhez képest mintegy 20 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást kínál. Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és széndioxid-kibocsátás ez esetben még élvezetesebb vezetéssel párosul, mégpedig oly módon, hogy a BMW ActiveHybrid X6 a hibridmodellek körében is egyértelműen a BMW jellemző erényeit képviseli. A BMW ActiveHybrid X6 hajtásrendszerét egy 300 kW/407 LE teljesítményű, a BMW TwinPower Turbo technikájával működő, V8-as benzinmotor, valamint két, 67 kW/91 LE illetve 63 kW/86 LE névleges teljesítményű elektromos szinkronmotor alkotja. A rendszer maximális rendelkezésre álló teljesítménye összesen 357 kilowattra (485 LE), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 780 newtonméterre adódik.

Genfi Autószalon hírek

Genfi Autószalon hírek

A Genfi Autószalon-on mutatta be a BMW a Vision EfficientDynamics koncepcióauót, amely az innovatív hibridtechnika próbapadja. A Genfi Autószalon bajor újdonsága, a BMW X5 bázisát felhasználó BMW Vision EfficientDynamics az ActiveHybrid technológiát egyesíti a BMW egyéb fogyasztás-csökkentő ötletével. A nagydarab autó az EU-tesztciklus alapján 100 kilométerenként 6,5 literes átlagfogyasztást és kilométerenként 172 gramm széndioxid-kibocsátást produkál. Mindemellett igazán nem vesztett a dinamikából, a gyorsulás 100 km/h-ra 8,9 másodpercet igényel. A beszerelt dízelmotor twin turbós, harmadik generációs common-rail, alumínium blokkal. A lökettérfogata 2,0 liter, a teljesítménye 204 LE, a nyomatéka 400 Newtonméter. A dízelt egy 15 kW teljesítményű és 210 Newtonméter nyomatékú villanymotor egészíti ki, az autó összteljesítménye 165 kW. A hibridtechnika kiegészül más fogyasztáscsökkentő technológiák alkalmazásával, mint a fékenergia-visszanyerés, a napelemes tető, amely egy négyzetméter összfelületű, és akár egy kilowattóra energiát is előállíthat.

Két új BMW hibrid

Két új BMW hibrid

Úgy tudjuk, mindkét modellváltozatba ugyanaz a hajtáslánc kerül: a 4,4 literes, 407 lóerős V8-as turbómotort egészítik ki egy mindössze 20 lóerős, viszont 210 Nm csúcsnyomatékú villanymotorral. A BMW megoldása lehetővé teszi, hogy csak az egyik, csak a másik, vagy mindkét motor egyszerre hajtsa az autót, ami elsősorban zsúfolt városi forgalomban araszolva hozhat jelentős üzemanyag-megtakarítást. Ilyenkor bőségesen elegendő a villanymotor ereje, hogy néhány tíz métert előre vigye az autót, anélkül, hogy a benzinmotort be kellene indítani. A BMW 10-15%-os átlagfogyasztás-csökkenést ígér, igaz, pontos adatokat egyelőre még nem közöltek. A két hibriden kívül a BMW még három világpremierre készül Frankfurtban: itt leplezik le hivatalosan az 5-ös GT-t, az X1 szabadidő-autó sorozatgyártású változatát és az EfficientDynamics Vision tanulmány-sportkocsit.

Tuti menü