Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Audi képes leírás - Hibrid autó.tlap.hu
részletek »

Audi - Hibrid autó.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: hibridauto.tlap.hu » Audi
Keresés
Találatok száma - 4 db
Alig fogyaszt az Audi Q7

Alig fogyaszt az Audi Q7

Audi a jövőben kiegészíti a 3,6 literes direkt befecskendezéses, benzines, 280 lóerős, 375 Nm-es motort egy 34 kw-os, 275 Nm-es elektromos motorral. A kiegészítő motor elsősorban a parkolásnál és a városi forgalomban mozgatja majd a 2,5 tonnás terepjárót, részben a benzinmotor teljes lekapcsolása mellett, illetve a gyorsuláskor is besegít majd. A fékezéskor keletkező energiát pedig egy nikkel-metálhibrid akkumulátorban gyűjti össze, ami a pótkerékmélyedés alatt helyezkedik el. Noha a hibrid Q7 40 kilóval nehezebb, mégis jobb teljesítménnyel rendelkezik, mint a hagyományos modell, ami abban mutatkozik meg, hogy az autó a 100 kilométer/órás sebességet 7,6 másodperc alatt éri el. Az Audi szerint ezzel egy időben csökken a fogyasztása 12,7 literről 9,9 literre, ami a szén-dioxid-kibocsátásban 231 gramm helyett 204 grammot jelent kilométerenként.

Audi hibrid autók

Audi hibrid autók

Már idén bemutatja első sorozatgyártású hibrid modelljét az Audi. Az első típust a Q7-esből alakítják ki, amelyet azonban számos más kisfogyasztású változat is követ. Meg akarja előzni német riválisait az Audi a hibrid modellek versenyében, ezért még idén bemutatja első villanymotorral is felszerelt járművét - árulta el Frank Dreves, az Audi termékekért felelős vezetője. A cég első hibrid autója a 2005-ös tanulmány nyomán a Q7-esből születik. Várhatóan azonban az elektromotorhoz nem az ott alkalmazott V8-ast, hanem egy kisebb 3,6 V6-os motor párosítanak majd. A 2,5 tonnás autó, köszönhetően a 34 KW-os elektromos motor 285 és benzines 375 newtonméteres nyomatékának, 7,6 másodperc alatt gyorsulhat 100-ra, miközben átlagfogyasztása tíz liter alatt maradhat. Az Audi a zöld autót a Porsche segítségével építi. A sportkocsigyár azonban várhatóan csak 2010 környékén építi a technológiát a Cayenne-be, viszont várhatóan a Touareg is profitál a technikából. A Q7 hibrid elsősorban Európának készül, az Egyesült Államokba a dollár jelenlegi mélyrepülése és a hibrid autók iránti alacsony érdeklődés miatt nem szállítanak egyelőre. Az USA-ba a később érkező Q5 hibridből juttatnak majd.

Bajban a tokiói autókiállítás

Bajban a tokiói autókiállítás

Nem boldog, de mitől is lenne az, a Japán Autógyártók Szövetségének (JAMA) elnöke, hiszen hiába próbálkozott az utolsó pillanatig, nagyon sok márka távol maradt a 41. tokiói nemzetközi autókiállításról. Ahogy a piac, úgy a show-biznisz sem száguld. Satoshi Aoki hivatali optimizmusával együtt is tudja, hogy idén biztosan nem dől meg rekord, és jó, ha egymillióan elmennek a szebb napokat megélt Makuhari vásárközpontba, ahol a 41. Tokyo Motor Show-t rendezik. A csúcsot 1991-ben állították fel, akkor 2,018 millióan látogatták meg a nemzetközi autó- és motorkiállítást, a két évvel ezelőtti nézőszám is meghaladta a másfél milliót. Az öregedő lakosság, és az egyre zsúfoltabb városok mellett a világválság is egyre jobban sújtja a japán autóipart, melynek több vezetője szerint törölni kellett volna az idei show-t, de a JAMA kitartott, és ha kevesebb résztvevővel, de megrendezte a Tokyo Motor Show-t. Igaz, a korábbi 35 helyett, idén csak 11 autómárka állított ki. A harminckilenc világpremier azért nem kevés, bizonygatta Toyokazu Ishida, a kiállítás kommunikációs igazgatója.

Kis Audi készül

Kis Audi készül

Várhatóan jövőre kerül piacra az Audi új kisautója, amelynek célja, hogy a MINI által létrehozott piaci szegmensben szerezzen vevőket. Többféle karosszériavariáns, összkerékhajtás és hibrid motor jellemzi. 2007-ben bemutatott A1 metroproject quattro, illetve a 2008-ban leleplezett A1 tanulmányautók óta tudjuk, hogy az Audi új kisautót tervez. A 2010 végére, 2011 elejére piacra kerülő modell abban a szegmensben támad, ahol a MINI már kitaposta előtte az ösvényt. Korábban az Audi az A2-essel bedőlt a prémium kisautók között, de a MINI-nek sikerült elérnie, hogy egy kis kocsiért is adjanak sok pénzt az emberek. Ahogy a MINI-ből, az A1-ből is többféle variáns készül majd. Amellett, hogy lesz három- és ötajtós, zárt karosszériás változat, később kabrió kivitelben is elérhető lesz. Méretét tekintve az A1 nagyobb lesz a MINI-nél, amivel az Audi szeretné kijavítani a BMW márkájának egyetlen gyenge pontját, a hátul ülők csöppnyi lábhelyét.

Tuti menü